دادستان کرمانشاه:
دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از شناسنامه دار شدن ١٢٢١ مجرم حرفه ای و سابقه دار کرمانشاه به منظور کنترل و نظارت بیشتر بر آنها خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۱۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹ 06 December 2023

شناسنامه دار شدن ١٢٢١ مجرم حرفه‌ای و سابقه دار در کرمانشاه به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه حمیدرضا کریمی در جمع خبرنگاران، با اشاره به لزوم کنترل و نظارت بیشتر بر مجرمین حرفه‌ای و سابقه دار، اظهارکرد: در این راستا از یکی ۲ سال قبل طرح شناسایی و ثبت اطلاعات مجرمین حرفه‌ای و سابقه دار در کشور و به تبع در استان کرمانشاه آغاز شد.

وی افزود: به این منظور تاکنون ١٢٢١ مجرم حرفه‌ای و سابقه دار در استان کرمانشاه شناسایی و مشخصات آن‌ها در سامانه کنترل مجرمین حرفه‌ای ثبت شده است.

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: برای ٩٣٠ نفر از مجرمین حرفه‌ای و سابقه‌دار استان هم با تشکیل یک بانک اطلاعاتی جامع پرونده شخصیت تدوین شده است.

دادستان کرمانشاه هدف از اجرای این طرح را کاهش تکرار جرم، ایجاد آرامش و امنیت برای مردم عنوان کرد و گفت: طبق این طرح، مجرمان جرائم مهم و مخل امنیت و آسایش مردم شناسنامه دار شده و به طور مداوم مورد رصد و پایش قرار می گیرند.

وی در خصوص جرائمی که مشمول این طرح هستند هم گفت: حدود ٢٠ عنوان مجرمانه شامل قتل، نزاع دسته جمعی، آدم ربایی، جعل و کلاهبرداری و دیگر موارد هستند که جزو جرائم خطرناک به شمار می آیند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار